Jäsenkirje 3/2013

Hyvä Suomen Verenpaineyhdistyksen jäsen,

Yhdistyksemme vuosikokous pidettiin Hotelli Kalastajatorpalla Helsingissä 19.4. Toimintamme jatkuu entiseen tapaan ja jäsenmaksuna säilyy 20€. Hallituksen uutena puheenjohtajana toimii Timo Strandberg ja jäseninä jatkavat Frej Fyhrquist, Antti Jula, Ilkka Kantola, Heikki Karppanen, Seppo Lehto, Eero Mervaala, Kaj Metsärinne, Ilkka Tikkanen, Tuula Tikkanen, Kirsi Rantanen ja uusina jäseneninä Mikko Syvänne ja Päivi Korhonen. Hallituksen jättäneille lausumme kiitokset hallitusvuosista. Yhdistyksen varainhoitaja-sihteerinä jatkaa Taina Mertamo. Hallitus pyrkii kokoontumaan vuoden aikana 7-10 kertaa. Kokouksista ei makseta palkkioita. Yhdistyksen jäsenkirjeet lähetetään jatkossa ainoastaan sähköisesti.

Vuosikokouksen yhteydessä pidetyn kevätkokouksen aiheena oli Verenpaine, sympaattinen hermosto ja psyyke. Tigerstedt-palkinnon saanut Sverre Kjeldsen Oslosta luennoi aiheesta ”Sympathetic activity in etiology and pathophysiology of hypertension”. Nuorten tutkijoiden kilpailun voitti Stefanie Hägg ja toisen sijan jakoivat Jonna Juhola, Sam Siven ja Antti Tikkakoski. Kokouksessa oli kattava näyttely, mistä kiitokset osallistujille (Medtronic, Berlin-Chemie, Microlife, St. Jude Medical, Novartis ja Orion).

Yhdistyksen syyskokous 6.-8.9.2013:
- Laivakokous: Helsinki-Tukholma-Helsinki, Viking Line. Ilmoittautuminen 5.8. mennessä.
- Ohjelma, ilmoittautumisohjeet ja erikoistumiskoulutustiedot

Kiitämme yhdistyksen toiminnan tukemisesta kannatusjäseniämme Abbott, Berlin-Chemie/A.Menarini, Boehringer Ingelheim, Instru optiikka, Leiras, Merck, Microlife, MSD, Normomedical, Novartis, Ratiopharm, Servier ja St.Jude Medical. Kannatusjäsenmaksuilla katetaan merkittävästi toimintamme kuluja.

Lämmintä ja mukavaa kesää toivottaen,
Kirsi Rantanen, neurologian erikoislääkäri
Suomen Verenpaineyhdistyksen sihteeri